Noodforum voor als Hondenvrienden niet bereikbaar is.
Drama in Dendermonde
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Hondenvriendennoodforum // Tussen Pot en Poot
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vanessa_1

BerichtGeplaatst: 26-01-2009 13:12:01    Onderwerp: Reageren met citaat
Kllinkt voor mij niet wreed hoor, hij verdient niks beter! Maar dat is het 'm net é. Zo'n gevallen beschermen ze nog meer dan anderen Confused Laat een Dutroux los... genoeg mensen die ook nog op wraak zinnen. En dat is net het frustrerende, dat de doodstraf zelfs nog te licht is voor hem maar zelfs dat niet kan. Die kerel wordt de rest van zijn leven beschermd Evil or Very Mad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lies stropertje

BerichtGeplaatst: 26-01-2009 13:23:32    Onderwerp: Reageren met citaat
ik weet het niet... 'k ga waarschijnlijk veel commentaar krijgen. Maar... vaak hebben mensen met zo'n stoornissen veranderingen in hun hersenen. Een tekort of overschot aan bepaalde stoffen, neurotransmitters,... Op zich vind ik dat dit hem niet mag kwalijk genomen worden. dat kan iedereen overkomen, en mag hij in mijn ogen niet voor gestraft worden. Maar het feit dat hij zich dan richt op kinderen, op mensen, dat moeten ze zwaar bestraffen. Hij had evengoed z'n agressie kunnen uitwerken op iets anders, iets waarmee hij niemand kwetste. En uiteraard had hij hulp moeten zoeken, ook al is dit niet eenvoudig.

Ik hoop zo, dat mijn kinderen groot worden en nooit zo'n slachtoffer worden. Maar eigenlijk hoop ik nog meer, dat ze nooit zo'n gruwelijke mens zullen worden.
Terug naar boven
loesje

BerichtGeplaatst: 26-01-2009 14:06:24    Onderwerp: Reageren met citaat
lies stropertje schreef:
ik weet het niet... 'k ga waarschijnlijk veel commentaar krijgen. Maar... vaak hebben mensen met zo'n stoornissen veranderingen in hun hersenen. Een tekort of overschot aan bepaalde stoffen, neurotransmitters,... Op zich vind ik dat dit hem niet mag kwalijk genomen worden. dat kan iedereen overkomen, en mag hij in mijn ogen niet voor gestraft worden. Maar het feit dat hij zich dan richt op kinderen, op mensen, dat moeten ze zwaar bestraffen. Hij had evengoed z'n agressie kunnen uitwerken op iets anders, iets waarmee hij niemand kwetste. En uiteraard had hij hulp moeten zoeken, ook al is dit niet eenvoudig.

Ik hoop zo, dat mijn kinderen groot worden en nooit zo'n slachtoffer worden. Maar eigenlijk hoop ik nog meer, dat ze nooit zo'n gruwelijke mens zullen worden.

puker

NIETS praat zoiets goed wat hij gedaan heeft.
En dat mensen willen goed praten wat hij gedaan heeft ook al zijn er geen bewijzen dat hij zoiets heeft, kan er bij mij echt niet in.

Het enige dat hier telt, zijn zijn daden. Hij is een beest en mag zo ook behandeld worden!
Terug naar boven
Eluna

BerichtGeplaatst: 26-01-2009 14:16:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Dat ze hem verdorie maar in leven houden, de lafaard zelfmoord willen plegen. Los laten op het volk ja, al hoop ik dat hij daar iemand in het gevang tegen komt die hem wel een lesje wilt leren (elke dag dat hij er zit)
Terug naar boven
Obi

BerichtGeplaatst: 26-01-2009 14:24:17    Onderwerp: Reageren met citaat
net op het nieuws gezien, hij zou nog een moord gepleegd hebben, de week ervoor zou hij een bejaarde vrouw vermoord hebben
Terug naar boven
Inoe

BerichtGeplaatst: 26-01-2009 15:12:16    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik vind het afschuwelijk en geloofde eerst niet dt het echt was. Ik snap het echt niet dat iemand zo iets kan doen Crying or Very sad .

Ik vind het vooral belangrijk dat er nu geen gehaaste belissingen worden genomen. Daarmee bedoel ik bv ineens wetten gaan verstrengen rond beveiling van dagverblijven.

Ineens die kreten van doodstraf terug invoeren daar heb ik het moeilijk mee. Die man heeft zelfmoordneigingen en dan ga je hem nog eens helpen ook om zijn "doel" te bereiken : zijn dood.

Ik kan echt niet begrijpen dat iemand tot dat in staat is. Crying or Very sad

vraagje : ik zag op het nieuws dat een meisje haar getuigenis op netlog had gezet. Ik had dit heel graag gelezen maar k heb geen netlog. Zou het mogelijk zijn als het gaat een stukje te kopieren? Embarassed
Terug naar boven
Obi

BerichtGeplaatst: 26-01-2009 15:17:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Inoe schreef:
Ik vind het afschuwelijk en geloofde eerst niet dt het echt was. Ik snap het echt niet dat iemand zo iets kan doen Crying or Very sad .

Ik vind het vooral belangrijk dat er nu geen gehaaste belissingen worden genomen. Daarmee bedoel ik bv ineens wetten gaan verstrengen rond beveiling van dagverblijven.

Ineens die kreten van doodstraf terug invoeren daar heb ik het moeilijk mee. Die man heeft zelfmoordneigingen en dan ga je hem nog eens helpen ook om zijn "doel" te bereiken : zijn dood.

Ik kan echt niet begrijpen dat iemand tot dat in staat is. Crying or Very sad

vraagje : ik zag op het nieuws dat een meisje haar getuigenis op netlog had gezet. Ik had dit heel graag gelezen maar k heb geen netlog. Zou het mogelijk zijn als het gaat een stukje te kopieren? Embarassed

http://nl.netlog.com/Cool_Dudes_Chillen/blog/blogid=81556226#blog Wink
Terug naar boven
Sarah B

BerichtGeplaatst: 26-01-2009 18:26:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Het is verschrikkelijk.
De ergste straf is nog niet erg genoeg voor die gast.

En het kan best zijn dat er ergens iets mis is in zijn hersenen (dat moet wel, een normaal mens doet zoiets niet), maar niets kan goedpraten of zelfs maar doen begrijpen wat hij gedaan heeft.

Ik ben een voorstander voor de doodstraf voor dit soort gevallen, anderzijds heb je gelijk als je zegt dat hij er zo te gemakkelijk vanaf komt.
Met hem doen wat hij zijn slachtoffers heeft aangedaan en hem nog wat extra laten afzien zou inderdaad een goede oplossing zijn.
Maar zoals het in België is, gaat hij nog een relatief luxe-leventje krijgen en beschermd worden tegen iedereen. Evil or Very Mad
Terug naar boven
wendyhostyn

BerichtGeplaatst: 26-01-2009 18:34:07    Onderwerp: Reageren met citaat
net als iedereen vind ik het gruwelijk wat er gebeurd is.

maar in tegenstelling tot velen ga ik me niet tot dat sujet zijn niveau verlagen om hem ineen te timmeren of te linchen, want dan ben ik geen haar beter dan hem.

meer nog had ik graag antwoorden gehad: waarom? wat drijft iemand hiertoe? had het vermeden kunnen worden?

op het werk (psychiatrie trouwens) waren we er ook over bezig. het zou ons niet verwonderen dat die kerel schizofreen of autistisch is.

wat ik wel frapant vind (en ok, het zijn maar speculaties, maar toch...):

de dader heet 'kim de gelder'. haal gelder door elkaar en je krijgt 'ledger' (van heath ledger) en toevallig is dat nu net de acteur die vorig jaar overleden is (22 januari en de feiten in dendermonde speelden zich af op 23 januari). de vader van heath ledger heet... kim ledger... daarenboven speelde ledger de rol van the joker (de kille moordenaar met geschminkt gezicht). allemaal heel 'toevallig' hoor. het lijkt mij dat feit en fictie voor kim één waren geworden... mja, tis mss een dolle fantasie van mijn kant Rolling Eyes
Terug naar boven
Joewliii

BerichtGeplaatst: 26-01-2009 19:54:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Iemand da met verschillende messen en een bijl en een kogelvrij vast dan nog!! 18 km fietst om zoiets te doen.. Kan je toch niet ontkennen dat het met voorbedachte raden was he? Kweet wat ik met die gek zou doen allesinds Silenced
Terug naar boven
maart

BerichtGeplaatst: 26-01-2009 20:07:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik zou hem gewoon los laten in het gevang ipv hem nog wat speciaal te gaan beveiligen.

Zo treffen wij geen schuld, en die int gevang zitten daar toch al Cool

en anders, tgoch, hij moet niet afzien hoor om te sterven, gewoon een spuit is ook al goed. Een gestoorde hond laat je ook gewoon inslapen.
Terug naar boven
mie
Moderator

BerichtGeplaatst: 26-01-2009 20:08:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Natuurlijk was het met voorbedachte rade. Maar alles wat je leest over die jongen duidt erop dat de jongen niet normaal is. Ik snap niet dat je als ouder dit niet merkt. Komaan zeg, de jongen woont al drie maand op een apartement zonder meubels. Dat zie je toch als ouder! Shocked Shocked Shocked
Is het omdat hij stil en braaf was dat hij als normaal werd beschouwd?
Wie weet met welke psychose de jongen al heel zijn leven rondloopt.
Eigenlijk is hij ook slachtoffer, slachtoffer van mensen die niet willen zien hebben dat er iets scheelt met hem. Het 'warme nest' was volgens mij toch niet zo warm want dan voel je dat er iets mis is.
Ik wil hiermee zijn daden niet goedpraten, absoluut niet. Maar vergeet niet dat mensen die psychisch iets mankeren er zelf niet kunnen aan doen en vaak handelen zonder het te beseffen of te willen.
Kijk eens bij jezelf. Hoeveel mensen zijn hier niet die één of andere fobie hebben en daar machteloos tegenover staan. Hoe moet het dan zijn voor een eenzame jongen met een serieuse vijs los, die om één of andere reden de onweestaanbare dwang had om te doden?
Ik ben geen psycholoog en zeker geen psychiater, maar dat moet je niet zijn om te beseffen dat een ziekte in de psyche een mens tot vreselijke daden kan dwingen.
Terug naar boven
maart

BerichtGeplaatst: 26-01-2009 20:11:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Hij heeft naar het schijnt vorige week (of de week daarvoor) al een vrouw vermoord ook.
Terug naar boven
missy

BerichtGeplaatst: 26-01-2009 20:34:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Hij wil blijkbaar nog steeds niet praten, wil ook niet eten en drinken en hij ligt aan een infuus omdat hij anders zou uitdrogen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Perdita

BerichtGeplaatst: 26-01-2009 20:48:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik vind het vreselijk wat er is gebeurd, en nee, die jongen is niet "normaal" denk ik.
Ik hoop dat hij streng zal gestraft worden... Maar... toch na een eerlijk proces.
Hoe raar het ook mag klinken, en hoe moeilijk te begrijpen (zeker voor alle betrokkenen, die heel begrijpelijk zeer emotioneel reageren); ook deze persoon verdient en heeft recht op een eerlijke rechtzaak.
Terug naar boven
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Hondenvriendennoodforum // Tussen Pot en Poot Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5

Ga naar: