Noodforum voor als Hondenvrienden niet bereikbaar is.
Drama in Dendermonde
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Hondenvriendennoodforum // Tussen Pot en Poot
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Acira



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 18

BerichtGeplaatst: 27-01-2009 00:24:42    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik huiver van de daad zelf maar ik huiver van de reactie van vele mensen hier ook evenzeer.

Wie zijn wij om te gaan veroordelen? Er is inderdaad steeds meer ondezoek naar psyhische oorzaken van dit soort gedrag en een deel heeft zeker te maken met de meer en meer onverdraagzaamheid en het isoleren van mensen die zich "anders" gedragen dan de groep.

Egoïsme en zelfbehoud staat momenteel bij velen hoog in het vaandel en hiermee sluiten we onze ogen voor de afvallers.

Ik probeer het ook te begrijpen zonder daarom de daad en de dader goed te praten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lies-Onak



Geregistreerd op: 26 Jan 2009
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 27-01-2009 00:42:14    Onderwerp: Reageren met citaat
Er moet in elk geval iets mis gelopen zijn, want iemand bij zijn volle gezond verstand doet zoiets niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
fleureke1



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 21

BerichtGeplaatst: 27-01-2009 00:44:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Christine schreef:
fleureke1 schreef:
jarenlang gepest? slechte jeugd gehad?
...maar gewoon gedragsgestoord? dan leven we in een vogelvrije maatschappij...


Je zou er nog aardig van verschieten vrees ik Rolling Eyes
Er wordt maar al te snel gegrepen naar termen als psychose e.d. om toch maar een excuus te vinden.


tis daar waar ik voor vrees... hoeveel moorden en ander onrecht wordt er niet vergoelijkt onder het mom van psychoses of andere psychische stoornissen?

ik begin bijna te geloven dat we in een vogelvrije maatschappij leven... alles kan verklaard worden... en slechte jeugd, pesterijen, moegetergd en ik weet niet wat nog allemaal... maar geen moreel besef hebben, kinderen van nog geen jaar oud...

@acira: is dit dan gewoon een afvaller van de maatschappij? uitgesloten van de samenleving omdat hij niet voldoet aan de gangbare normen? zelfs dan moet er toch nog ergens een besef zijn van waarden en normen.. het gaat hier niet om veroordelen, we kennen die man zn verleden niet... maar onschuldige wezens ombrengen zonder enig motief...?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lies-Onak



Geregistreerd op: 26 Jan 2009
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 27-01-2009 00:52:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Vogelvrij ??
Het is niet omdat er gezocht wordt naar een oorzaak binnen de psyche dat dit daarom vogelvrij zijn is. De middeleeuwen zijn lang voorbij, net als de tijd waarin onschuldigen verhangen werden.

Kim D. komt nooit meer vrij, dat weet je al voor zijn proces gevoerd is. Dus wat is daar vogelvrij aan ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
NuchterJan



Geregistreerd op: 24 Jan 2009
Berichten: 27

BerichtGeplaatst: 27-01-2009 01:32:17    Onderwerp: Reageren met citaat
@Christine
Het is een kwestie van proberen te begrijpen waarom iemand overgaat tot zo'n daden. Ik kan niet zwart wit kijken...
Er moet gewoon een verklaring zijn.
Een normaal mens gaat toch niet over tot zo'n daden? We spreken hier niet van een partnermoord tijdens een ruzie, of voorbedacht, nee, in koelenbloede bij kinderen binnen stappen en een bloedbad aanrichten, wat spijtig genoeg kwasie maandelijks in de VS gebeurd. Het lijkt me ook niet direct een lust-moord, misschien juist wel, maar om één of ander verdomde klotereden is die kerel compleet door het lint gegaan met dergelijk afschuwelijke gevolgen vandien.
En let wel, ik praat deze daad niet goed, deze dader niet goed, absoluut niet, hij moet wat mij betreft niet meer in deze maatschappij terecht komen, zelfs al zijn zijn stoppen doorgeslagen en kan hij herstellen, want we kunnen dergelijke daden absoluut niet tolereren in onze maatschappij, nu niet, morgen niet, volgend jaar niet, niet hier, niet in een ander land, niet op een andere planeet, nooit niet, nergens niet. Denk aub dus niet dat ik deze daden minimaliseer, integendeel zelfs.
Maar lynchpartijen kan ik onmogelijk goedpraten, zelfs al zijn er kinderen slachtoffer. En ik heb zelf kinderen en het is voor mij absoluut niet makkelijk om dat neer te schrijven, zeker nu niet.

Maar, het waarom die actie, die schaal, dat gedrag, zijn gedrag nu enzovoort, moet onderzocht worden.

En van kinderen blijft men af....Ik weet het, maar toch zijn er kinderen vermoord, nee, niet vermoord, afgeslacht. En juist doordat het weerloze kinderen zijn.....

Jan Sad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Gobi



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 27-01-2009 08:43:51    Onderwerp: Reageren met citaat
fleureke1 schreef:
[quote="Christine
tis daar waar ik voor vrees... hoeveel moorden en ander onrecht wordt er niet vergoelijkt onder het mom van psychoses of andere psychische stoornissen?

ik begin bijna te geloven dat we in een vogelvrije maatschappij leven... alles kan verklaard worden... en slechte jeugd, pesterijen, moegetergd en ik weet niet wat nog allemaal... maar geen moreel besef hebben, kinderen van nog geen jaar oud...



Als hij autisme heeft, dan is de kans groot dat hij geen moreel besef heeft. Ik geef judo aan mensen met een beperking waaronder een aantal autisten en ja, die redeneren duidelijk anders dan wij. Hieronder een vb.

Zo zullen zij expres iemand omduwen zodat deze zich pijn doet, omdat ze er dan niet met moeten trainen. In hun ogen is dat geen slechte daad, zij zien de pijnlijke gevolgen niet. Voor hen levert het pijn doen van de ander enkel op dat ze er niet mee moeten vechten omdat de andere dan niet meer met hen wil werken. Het feit dat die andere pijn heeft en wel eens boos kan worden of naar het ziekenhuis moet, dat hebben ze gewoon niet voorzien en daar zijn ze in veel gevallen zelfs verbaasd over.

En ja, die kinderen kunnen daar spijtig genoeg niets aan doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Hondenvriendennoodforum // Tussen Pot en Poot Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum